min egen blogg

onsdag, februar 07, 2007

film logg og manus

det første vi gjorde var å fortsette på manuset som Joakim hadde begynt på.
vi fordelte rollene slik: Remi filmet og spilte offeret. jeg spilte loddselgeren. Joakim spilte kjøperen.

filmen skulle spilles inn ute og det var ise-kaldt ute og vi hadde ikke ordentlige klær..
det var noen scener vi måtte filme på nytt, fordi vi mangla noen klipp og siden det ikke var samme dag måtte vi prøve å ikke filme himmelen.

Manuslogg:
-det første vi filmet var første scene eller "Tilbakeblikket", i den scenen la vi kamera på bakken mens joakim løp forbi, så fortsatte det videre med at Remi sprang etter Joakim når han løp, så fortsatte det vi med å filme i forskjellige vinkler mens Joakim løp.
-neste scene: etter det var inne når jeg banket på døra og joakim hoppet ut av vinduet.
-neste scene: var at jeg gikk ut av huset å begynte å følge etter Joakim
-neste scene: ettervært når jeg gikk bort over plukker jeg opp en snøball å kastet den etter Joakim, Joakim klarte å ikke bli truffet men han kom ut av balangse å datt bakover i snøen
-neste scene: Joakim filmer når jeg tar opp kniven å kaster den vekk, så tar jeg frem loddet å spør om han skal kjøpe..
-neste scene: Joakim finner ut at han ikke har nok peng derfor går han bort til en tilfeldig forbipaserende (Remi) som har fått kniven i halsen, da tar han ut kniven å slipper den ned på bakken, så leiter han etter pengboka til Remi, men det viser seg at den er tom, så da fikk Joakim loddet gratis
-siste scene: vi går tilbake vær vår vei ;D

Fakta:
Tittel:
skuespillere: Erik, Remi og Joakim
redigert av: vi lagde en versjon vær, men det var Jakim sin som ble/blir vist fram
manus: Joakim, Erik Remi